Шест продуктови линии бележат ръст на хардуерния пазар у нас

Продажбите на преносими компютри в България нараснаха през третото тримесечие
(снимка: CC0 Public Domain)

Пазарът на хардуер в България през третото тримесечие носи успокоение за някои доставчици и напрежение за други. Шест от продуктовите линии бележат ръст, докато останалите от общо 15 наблюдавани от агенция CBN Pannoff, Stoytcheff & Co, регистрират спад.

Вътрешният пазар на технологичен хардуер в България достигна 229,2 млн. евро през третото тримесечие на 2024 година, по данни на CBN. Минус 2% е изменението спрямо същия период на предходната година.

Отношението на хардуерните доставки спрямо БВП на страната за периода юли-септември е 0,83 % – най-слабия резултат за тримесечие през настоящата година, сочи анализът.

Пазарът расте в шест от всичките петнадесет продуктови линии, наблюдавани от CBN – това са преносими компютри, смартфони, монитори, адаптери, флаш памети и токозахранващи устройства. В останалите продуктови линии има спад през тримесечието.

Годишната прогноза на CBN за вътрешния пазар на хардуер в България през 2025-та сочи, че за първи път в историята този пазарен сегмент общият обем ще надмине 1,0 млрд. евро. Агенцията прогнозира ръст за годината в 13 от 15-те наблюдавани продуктови линии.

Коментар