Lenovo отчете силно трето тримесечие, повлияно от AI

Юанкинг Янг, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo, подчерта силното представяне на компанията във всички основни бизнеси (снимка: Lenovo)

Lenovo Group, заедно с дъщерните си дружества, обяви резултатите за третото тримесечие на финансовата 2024/25 година, отчитайки значителен ръст на общите приходи и печалба.

Приходите на Групата са се увеличили с 20% на годишна база до 18,8 млрд. щатски долара, отбелязвайки третото поредно тримесечие на двуцифрен ръст. Нетният доход се е удвоил на годишна база до 693 млн. щатски долара на база Хонконгски стандарти за финансово отчитане (HKFRS).

Двигателите за диверсифициран растеж на Групата продължават да се ускоряват, като приходите от бизнеси, които не са обвързани с персоналните компютри, се увеличават с повече от четири пункта на годишна база до 46%.

Резултатите за тримесечието се дължат на фокусираната хибридна AI стратегия на Групата, преобръщането на Групата за инфраструктурни решения, както и на двуцифрен растеж както на Групата за интелигентни устройства, така и на Групата за решения и услуги.

Lenovo продължава да инвестира в научноизследователска и развойна дейност, като разходите в това направление са се увеличили с близо 14% на годишна база до 621 млн. щатски долара.

На неотдавнашното глобално технологично събитие CES 2025, Lenovo представи серия от иновативни продукти, включително първия в света разгъващ се AI лаптоп, първата  в света компактна конзола за игри, която позволява на геймърите свободен избор на Windows OS или Steam OS, както и Moto AI.

Инвестициите на Групата в иновации са фокусирани върху AI, по-специално върху изграждане на фундаментална технологична платформа за изкуствен интелект, водеща до пробив в агентивния AI, както и непрекъснато разработване на технологии и техните приложения в продукти.

„Приходите и печалбата на Lenovo отбелязаха значителен растеж през последното тримесечие, със силно представяне във всички основни бизнеси. По-специално, бизнесът с ISG се върна към рентабилност, както и бизнесът със смартфони отбеляза бърз растеж”, коментира Юанкинг Янг, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo.

„AI технологията, с по-висока ефективност и по-ниски разходи, ускорява развитието на персоналния AI, особено на AI на устройства и периферни устройства. Тя също така ускори приемането на AI от бизнеса. Това изцяло кореспондира с посоката на хибридния AI, която ние задаваме и следваме”, допълни той.

Компанията вярва, че настоящият бум на AI създава огромни възможности за устройства, инфраструктура и услуги – тъй като по-високата ефективност и по-ниските разходи за компютърна мощ демократизират приложението на AI.

Коментар