Българските граждани да ползват ускорените услуги за издаване на лични документи само в случаите на обективна необходимост, призова МВР. При реалното стартиране на процеса по персонализация (отпечатване на личните документи) се наблюдават технологични проблеми, водещи до определено забавяне, уточниха от министерството.
"Натовареността и проблемите в софтуера създадоха допълнително напрежение. Колегите работиха през всичките 4 почивни дни. Призоваваме гражданите, които нямат спешна необходимост от нови паспорти и документи за самоличност, да не подават заявления", заяви министър Цветан Цветанов в сутрешния блок на БНТ.
На 29 март започна приемането на заявления за издаване на лични документи от новия образец. През първите два дни са били приети по 12-13 хиляди заявления на ден, уточни Цветанов. За периода до 1 април, включително, са приети общо 51,689 заявления.
Днес започва приемането и на експресни и бързи услуги, чието изпълнение съответно е до 8 работни часа и 3 работни дни. Във връзка с това МВР призова гражданите да ползват ускорените услуги, само ако имат спешна необходимост от това.