Макар и да е публично известно, не е достатъчно оценено от пазара обстоятелството, че преобладаващата част от ИТ техниката тръгва от едно и също място. И супер “жълтите” компютри и монитори, и супер “марковите” се правят в Китай, като много често и едните и другите излизат дори от едни и същи заводи, произведени от едни и същи хора.
Всичко това много добре се знае, но то не влияе значително при вземанията на решения за покупка. Причина за това е фактът, че потребителят няма пълна информация и не може да знае кои точно от немарковите стоки са фактически клонинги на марковите. Така ако иска качество, той трябва да избере единствено марковите, а за този си избор ще му се наложи да плати значително по-висока цена, свързана у тях със самия процес на налагане на марката. Като технология един добър немарков и един марков компютър не се различават. Марковите не влагат нищо повече, освен колосалните си маркетингови разходи, предназначени именно да създадат у клиента впечатлението, че зад тази марка стои нещо добро.
Съществува обаче един по-прагматичен подход. Не е нужно винаги да плащаш за скъпи марки, за да имаш качество. Не е нужно да изхранваш огромните маркегинтови звена на корпорациите, за да могат след това те да се занимават единствено с това защо трябва да продължиш да ги изхранваш. Прагматичният подход е нещо друго.
Типичен пример за него е налагането на марката PriVileg и стоящите зад нея течно кристални екрани. Ако се погледнат цените им, ще се види че това са изключително атрактивни предложения. Те не са и класическо “жълто” немарково изпълнение, защото очевидно се предлагат под някаква марка. Като качество те са изключително надеждни и могат да си съперничат с най-скъпите модели по почти най-важния показател за подобна технология – изгорелите пиксели. Тези монитори просто нямат такива и доставчикът им не прави никакви компромиси по въпроса. В това отношение те са дори по-добри от марковите, защото там действат стандарти, според които матрицата се смята за високо качествена, ако има 1 или 2 изгорели пиксела, или ако например някой пиксел не работи само в отделен цвят. Тогава гаранционните условия не работят и не се предвижда автоматична подмяна.
За целите на работата, дори не 1-2, а и 10 изгорели пиксела да има, те няма да попречат много. Но само който е имал такива, знае колко дразнещи са всъщност те и колко много пречат на работата на чисто психологическа основа. Просто като знаеш за него, точно в него винаги гледаш и не можеш да си вършиш работата. Затова и критерият “изгорели пиксели” е един от най-важните, но дори при него и дори марковите компании правят компромиси.
При марката PriVileg обаче това не е така. Там компромиси няма. И причината е много проста – това е марка в процес на налагане, която за да осигури растежа си, трябва да не допуска никакви грешки.
Именно в подобна политика е и онова, което потребителят трябва да търси. Оптималната покупка между цена и качество е да се търсят продукти на средно известна марка в процес на налагане. При тях е гарантирана възможно най-ниската цена и възможно най-високото качество. Продуктите без марка могат да са с всякакво ниско качество. Когато клиентът се разочарова, той няма към какво да се разочарова. Производителите на немаркови стоки са безброй и това, че един се е “издънил” не му вреди никак. То вреди на всички общо.
Супер марковите стоки пък са много скъпи. Там корпорациите са убедени, че са много велики и трябва да продават с висока надценка. Те трябва да дават своите огромни заплати на десетки хиляди хора администрация, трябва да хранят акционери и да пълнят хазните на големите държави с данъци. Всичко това се плаща от едно място.
Така оптимумът е някой, който едновременно няма всички тези разходи, но и има нещо, което да загуби, ако се “издъни”. Т.е. това са новите марки в процес на налагане.
В момента, специално при мониторите, PriVileg прави сериозен пробив. Най-интересни са два от моделите му – 17-LA766 и 19-LA970.
Първият е 17-инчов с разделителна способност 1280х1024 при 75 Hz и има аудио. Той е базиран на технологията INNOLUX TFT LCD. Размерът на точката е 0,264mm, яркостта е 300cd/m2, а контрастът 500:1. Времето за реакция е 8 ms, а цветовете са 16,7 милиона. Интерфейсът е аналогов, корпусът е изключително тънък, а масата е 3,5 кг. Едно перфектно решения за малкия и домашния офис.
Вторият модел е супер професионален 19-инчов. Резолюцията му е отново 1280х1024 при 75 Hz. Технологията е HANNSTAR TFT LCD, а размерът на точката – 0,294 mm. Яркостта е същата – 300cd/m2, но контрастът вече е 700:1. Времето за реакция е 8 ms, а цветовете са 16,7 милиона. Налице са вградени колонки, а интерфейсите са аналогов и DVI. Дизайнът е изключително елегантен, а масата – 5 кг. Този монитор е подходящ за високо специализирани приложения, изискващи едновременно качество на картината и цветовете, и надеждност.
Гаранцията и на двата модела е изключителна – базова 24 месеца за всички, а при определени опции, може да стигне 36 месеца.
Както вече беше посочено, освен качеството, много силно предимство на подобен тип технология е и цената. Много хора не си ги купуват, именно заради ниската цена, която внушава “нещо съмнително”. Така те със сигурност губят…
COMPUTER 2000 България е официален дистрибутор и сервиз на марката Privileg.