Сделка на Samsung и Masimo ще обедини марки като Bowers & Wilkins, Denon, Marantz и Polk Audio под шапката на Harman (снимка: Harman)
Samsung разширява присъствието си на пазара на аудио оборудване. Harman International, дъщерно дружество на корейския гигант, придобива аудио бизнеса на Masimo за 350 милиона долара.
Сделката, която се очаква да бъде финализирана до края на тази година, подлежи на одобрение от регулаторните органи. Придобиването ще обедини марки като Bowers & Wilkins, Denon, Marantz и Polk Audio под шапката на Harman.
Samsung придоби Harman International през 2017 г. за 8 милиарда долара, като същевременно запази дейността на компанията като независимо звено. Портфолиото на Harman вече включва марки като JBL, Harman Kardon, AKG, Mark Levinson, Arcam и Revel. Придобиването на аудио бизнеса на Masimo значително ще разшири гамата от аудио продукти, предлагани от Samsung.
В официално прессъобщение Samsung подчерта богатата история на придобитите марки, позовавайки се на емблематични продукти на Bowers & Wilkins, като например системата от високоговорители Nautilus и безжичния Zeppelin, както и пионерската роля на Denon в разработването на CD плейъри.
Корейската компания възнамерява да използва технологии от придобитите марки, за да подобри своите смартфони, телевизори, безжични слушалки, саундбари и други устройства. Въпреки че не е ясно дали покупката ще повлияе на броя на персонала, изглежда, че Harman ще запази служителите на Sound United.
След сделката Samsung заяви, че планира да затвърди позицията си на лидер на пазара на потребителско аудио. Harman International има 60% дял от пазара на преносимо аудио, а придобиването ще помогне за укрепване на позицията ѝ.
Комбинирането на експертния опит и технологиите на производители като Bowers & Wilkins, Denon, Marantz и Polk Audio със съществуващите марки Harman представлява важна стъпка напред в развитието на аудио подразделението на Samsung.