Близо 50% проникване на интернет в България

Интернет проникването в България достига 46% през 2009 година, бележейки ръст от 31% спрямо 2007-ма, според ново изследване на Gemius в страните от Централна и Източна Европа. Резултатите от измерването gemiusAudience показват увеличаване на темповете на нарастване на интернет потребителите на определени пазари в ЦИЕ, а също и увеличаване на средствата, инвестирани в онлайн реклама през 2009.

Изводът на анализаторите е, че страните от ЦИЕ, които преминаха през множество икономически и технологични пречки в миналото, сега доказват своят потенциал на онлайн пазара. Въпреки, че те все още не са достигнали нивото на развитие на западните пазари, няма съмнение за възможностите им за бърз растеж по отношение на степента на навлизане на интернет в обществото. Освен това, тези региони могат да предложат и доста конкурентни цени и нови решения.

Лидери в ЦИЕ с над 50% интернет проникване сред населението над 16 години са Естония, Чехия, Латвия, Словения и Литва.  Докато в Естония пазарът вече достига оптималната си степен на насищане, в останалите страни се наблюдава стабилен и постоянен растеж. Страната с най-ниска степен на интернет навлизане – Украйна, в същото време е отбелязала най-значителен ръст в изследвания период – 84% между 2006 и 2009 г.

При сравняване на резултатите за ЦИЕ с тази на страните от Западна Европа по отношение на инвестициите в онлайн реклама, проличава ясно динамиката на увеличение в периода 2007-2008 г. Ръстът в ЦИЕ е в размер на 52%, което е повече от два пъти сравнено със западните пазари през същия период. Видимо по-ниският темп на растеж за западните страни по всяка вероятност се дължи на високото ниво на развитие и насищане на тези пазари.

Коментар