
Ново мобилно приложение ускорява подаването на сигнали до Комисията за защита на потребителите (снимка: CC0 Public Domain)
Комисията за защита на потребителите обяви, че пуска мобилно приложение, което позволява на гражданите да подават жалби и сигнали бързо и удобно, дори на място, от търговските обекти. Когато потребител установи нарушение, той може да го заснеме с телефона си и да подаде жалбата си незабавно, като приложи и снимките, доказващи нарушението.
Приложението “КЗП” е разработено с идеята не само да улесни подаването на сигнали, но и да позволи проследяване в реално време на хода на проверката и отговора на жалбата. По този начин потребителите ще разполагат с архив на всички подадени от тях жалби и сигнали и ще могат по всяко време да проверят статуса на всяка от тях, както и получените отговори.
За използването на мобилното приложение потребителите трябва да се регистрират и да попълнят необходимите данни. Жалбоподателите, които вече имат регистрация в сайта на КЗП, получават автоматично достъп и до мобилното приложение.
След стартиране на новия уебсайт в началото на годината, със създаването на мобилно приложение, КЗП цели да оптимизира и облекчи подаването на жалби и сигнали и да приближи още повече потребителите до институцията, защитаваща техните права.
От Комисията уточниха още, че приложението “КЗП” е разработено от „Националния системен интегратор „Информационно обслужване“ АД и е достъпно за двете най-популярни мобилни операционни системи iOS и Android.