Водещите доставчици на нетбуци са се приближили "опасно" един до друг през първото тримесечие на годината. Само 100,000 бройки делят Samsung от Acer, сочат данни на digitimes.com.
Южнокорейският гигант е продал 1,8 милиона нетбука, докато Acer е успял да пласира 1,9 милиона. Близо до тях е и пионерът в нетбук сегмена – тайванската Asus, която е продала 1,5 милиона броя през тримесечието.
Ръстът при Samsung се дължи на възможностите на компанията за собствено производство на компоненти за нетбуци, вкл. дисплеи, DRAM модули и чипове.
Друг коз на южнокорейците са тесните контакти с телеком оператори, които са помогнали на компанията да реализира големи продажби в Европа и да увеличи дела си на световния пазар.
Samsung води агресивна битка и за дял от пазарите в Северна Америка и Китай. Компанията разчита на местните телеком оператори за налагане на мобилни 3G услуги.