
Южнокорейската корпорация LG Electronics Inc. обяви консолидирани приходи от 20,74 трилиона корейски вона (KRW) и оперативна печалба от 639,4 милиарда KRW за второто тримесечие на 2025 г.
Приходите и оперативната печалба са спаднали, в сравнение с предходната година, главно поради продължаващата слабост на световния пазар, увеличените търговски тарифи, предизвикани от промените в търговската политика на САЩ, и засилената конкуренция.
Повишаващите се разходи, включително логистичните разходи, също оказват влияние върху общата рентабилност в сравнение със същия период на миналата година, сочи корпоративният отчет за тримесечието.
Въпреки тези предизвикателства, компаниите Home Appliance Solution (HS), Vehicle Solution (VS) и Eco Solution (ES) постигат високи резултати, като всяка от тях отбеляза ръст на приходите и оперативната печалба, в сравнение с предходната година.
И трите компании постигат най-високите си резултати за второто тримесечие в историята си. По-специално, компанията VS отбеляза най-високите си тримесечни приходи и оперативна печалба в историята си.
Междувременно компанията Media Entertainment Solution (MS) отчете оперативна загуба, основно поради по-ниски продажби на телевизори и увеличени разходи за маркетинг. Въпреки това, бизнесът ѝ с реклама и съдържание, базиран на платформата webOS, продължи да генерира стабилни печалби и все по-съществено да допринася за цялостното представяне на компанията.
LG се фокусира върху основата на бизнеса си – B2B сегменти като автомобилни компоненти и HVAC системи, софтуерни услуги, включително абонаменти, платформата webOS, както и директни продажби към потребители (D2C) чрез своята онлайн платформа LGE.COM.
През второто тримесечие на 2025 г. приходите от B2B дейности – включително автомобилни компоненти, решения за смарт фабрики и HVAC – са нараснали с 3% на годишна база, достигайки 6,2 трилиона KRW. Приходите от бизнеса с абонамент за домакински уреди са се увеличили с 18%, достигайки 630 милиарда KRW.
Тези сегменти остават в основата на продължаващата трансформация на портфолиото на компанията. B2B бизнесът е по-стабилен при пазарни колебания, тъй като разчита на дългосрочни партньорства с клиенти и предлага цялостни, комплексни решения, които не се сменят лесно.
Софтуерните бизнеси осигуряват повтарящи се приходи и високи маржове, докато директният канал към потребителя (D2C) подобрява рентабилността и стойността на бранда.
