
В началото на следващата година китайската компания CATL ще започне производство на тягови батерии, използвани в електромобилите, в завода си в Унгария, съобщи Ройтерс.
От края на 2022 г. CATL управлява завод за производство на тягови батерии в Германия, но той има доста скромен производствен капацитет по индустриалните стандарти от около 14 GWh годишно.
Новият завод в Унгария, който ще бъде пуснат в експлоатация в началото на следващата година, ще позволи производството на тягови батерии от 100 GWh годишно.
Компанията вече е инвестирала 7,3 милиарда евро в изграждането на завода в Дебрецен, североизточна Унгария. Очаква се клиенти на CATL да бъдат автомобилните производители BMW, Stellantis и Volkswagen.
Локализацията на производството на тягови батерии ще намали разходите, тъй като тази част от съвременните електромобили формира от една трета до половината от цената на целия автомобил.
Вносът на готови електрически превозни средства от Китай в ЕС е обложен със защитни мита, така че развитието на местното производство на батерии ще помогне за създаване на необходимата инфраструктура в Европа.
Според европейския директор на CATL Мат Шен, компанията има за цел да стартира производство на тягови батерии в Унгария или в края на тази година, или в началото на следващата – максимум четири до пет месеца.
Първоначално беше планирано производството на батерии в Дебрецен да започне до края на тази година. Очаква се заводът на CATL в Унгария да създаде около 9000 работни места.
Към края на 2024 г. CATL контролираше 38% от световния пазар на тягови батерии. За да финансира изграждането на унгарския завод, компанията набра 4,6 милиарда долара през май тази година чрез емитиране на акции в Хонконг.
Според представителя на CATL, опасенията относно ниското търсене на електрически превозни средства в Европа са неоснователни, въпреки че все още има някои колебания.
