
Платформата за финансова оркестрация и управление на корпоративните разходи Payhawk обяви новото си продуктово издание Есен ’25, разширявайки „AI екипа на финансовия директор”.
Версията предлага набор от четири AI агента: за финансов контрол, снабдяване, служебни пътувания и плащания. Те изпълняват ежедневни задачи, следвайки вече зададени роли, политики и одобрения от финансовия отдел, оставяйки пълна одитна следа.
Служителите просто споделят своите заявки под формата на естествен разговор, а агентите ги насочват стъпка по стъпка през целия процес от начало до край, събирайки сами необходимите одобрения.
С течение на времето агентите научават предпочитанията на служителите и предвиждат техните нужди, така че задачите се изпълняват по-бързо и с по-малко загубенo време и усилия.
„По-голямата част от агентите на пазара днес нямат корпоративни възможности, които да бъдат внедрени в голям мащаб, като например различни видове разрешения, съобразяване с фирмените политики, одитни следи, стандарти за сигурност на данните и възможност за използване от различни роли потребители. А всичко това е абсолютно критично, когато става въпрос за бизнес плащания”, каза Христо Борисов, главен изпълнителен директор и съосновател на Payhawk.
„Нашите агенти с изкуствен интелект действат под контрола на клиентите ни и изпълняват реални финансови задачи – резултатът е, че това, което е лесно за служителите, е и правилно за бизнеса”, допълни той.
Агентите на Payhawk работят в рамките на съществуващи роли, разрешения и фирмени политики, като съхраняват данни в платформата и регистрират всяко действие за целите на одита. Финансовите екипи получават контрол и видимост, като същевременно се елиминира повтарящата се работа.
Какви задачи изпълняват AI агентите
- Агент за финансов контрол – Ускорява приключването на месеца, като автоматично изисква касови бележки и фактури и взима документи от портали на доставчици, сигнализира за аномалии и ескалира напомняния около приключването на месеца. Разходите се подават 2 пъти по-бързо.
- Агент за снабдяване – Служителите казват от какво се нуждаят, а агентът събира информация, съобразява се с бюджетите и политиките, придвижва одобрения, увеличава лимитите на картите или създава поръчки. Всичко това се случва без формуляри, с по-малко заявки и напомняния. Времето за заявка и поръчка се намалява с 60%.
- Агент за бизнес пътувания – Прави резервации в рамките на фирмените политики като взема предвид предпочитанията на служителя. След това автоматично създава отчет за пътуването и групира разходите за одобрение и експортиране в ERP с един клик. Спестява до 90 минути на пътуване.
- Агент за плащания – Отменя финансовия екип в приблизително 40% от работата, свързана с въпроси за неуспешни транзакции, блокирани карти, възстановяване на суми или проблеми със зареждането на средства и предлага подходящи следващи стъпки, съобразени с правилата.
В допълнение към разширяването на „AI екипа на финансовия директор”, продуктовото издание Есен ’25 включва възможности за международни плащания с 0,3% валутна такса в 115 валути. Тази функционалност се реализира в партньорство с JP Morgan Payments.
