
Световният пазар на смартфони се движи в познатото русло. Има нов лидер през третото тримесечие на 2025 година, но това е обичайният носител на трона, с малки прекъсвания – Samsung, според актуални данни на анализаторската компания Omdia.
Samsung си възвърна лидерството, доставяйки 60,6 милиона бройки за периода юли-септември, което е увеличение с 6% на годишна база, и запазвайки пазарния си дял от 19%.
Apple е на второ място с 56,5 милиона доставени бройки и 18% пазарен дял – 4% увеличение на доставките на годишна база. Xiaomi е на трето място с 14% пазарен дял, като е доставила 43,4 милиона бройки (увеличение с 1%).
Transsion, собственик на марките Infinix, iTel и Tecno, заема четвърто място. С 28,6 милиона доставени бройки, компанията има 9% пазарен дял, демонстрирайки най-високия годишен ръст от 12% сред петте най-големи компании.
Vivo затваря челната петица с 9% пазарен дял и 28,5 милиона доставени бройки през разглеждания период, което е 5% увеличение, в сравнение с третото тримесечие на 2024 г.
Ръстът в продажбите на Samsung се дължи на пускането на пазара на Galaxy Z Fold7 и Flip7, както и на моделите A07 и A17. В същото време Apple „надмина очакванията за пускане на пазара с базовия си модел iPhone 17, благодарение на подобреното стойностно предложение”, според анализаторите.
Продажбите на Xiaomi в Китай намаляха след края на правителствените програми за субсидиране, но този спад е компенсиран от растеж в Азиатско-тихоокеанския регион и други страни.
Vivo запазва силна позиция в Индия и надминава Huawei в Китай, като продължава да увеличава продажбите в Азиатско-тихоокеанския регион, Африка и Латинска Америка.
През третото тримесечие в света са доставени общо 320,1 милиона смартфона, което е с 3% повече на годишна база. Доставките в Северна Америка и континентален Китай намаляват на годишна база на фона на силен ръст на продажбите в Азиатско-тихоокеанския регион (с 5%) и Близкия изток и Африка (с 25%).
Omdia отбелязва, че общият ръст на смартфон пазара е обусловен от продажбите на модели с цени под 100 долара и над 700 долара, докато продажбите в средния ценови диапазон са слаби.
Анализаторите очакват покачване на цените на новите устройства в близко бъдеще, което ще възпрепятства растежа в бюджетния сегмент.
