
На автомобилното изложение в Токио тази година BYD привлече значително внимание, като представи първия си K-Car модел за японския пазар – Racco. Този ход провокира реакция от японските производители, които виждат заплаха от Китай.
Президентът на Suzuki Motor Тошихиро Сузуки нарече BYD „сериозна заплаха” на фона на нарастващата конкуренция на японския пазар на компактни автомобили. Според него, навлизането на BYD на пазара е важно събитие в японския сектор на леките автомобили.
„Има много стандарти за малолитражни автомобили по света и BYD избра японския стандарт K-Car. Доволен съм от това”, каза Сузуки, добавяйки, че „започва нова конкуренция” и се надява двете страни да „се учат една от друга и да продължат напред”.
Той обаче призна, че BYD представлява „сериозна заплаха”, отбелязвайки, че японските потребители стават все по-отворени към закупуване на китайски автомобили.
В отговор, Лиу Сюелян, генерален мениджър на BYD за продажбите в Азиатско-тихоокеанския регион, заяви пред китайските медии, че стратегията на BYD в Япония не е насочена към пряка конкуренция с местните марки.
„Нямаме намерение да се конкурираме с японските автомобилни производители”, каза Лиу. „Нашата цел е да предложим на японските потребители по-голям избор на автомобил или марка”.
