TechNews.bg
Водещи новиниМрежиНовиниСателитни

Ново име, същата мисия: сателитната мрежа на Amazon

Leo е гъвкава, мащабируема и готова за предприятията

Ожесточава се конкуренцията между доставчиците на сателитен интернет за слабонаселените региони (снимка: CC0 Public Domain)

Набиращата популярност сателитна интернет програма на Amazon, известна като „Project Kuiper“, вече се нарича просто „Leo“, стана ясно миналата седмица. Сега се появиха повече подробности, които обясняват преименуването.

Промяната на името бе обяснена от компанията с това, че измества фокуса си от „необслужвани или недостатъчно обслужвани“ общности към осигуряване на по-големи търговски договори.

Сателитната мрежа се разработва от 2019 г. и, както Amazon съобщава, „Project Kuiper” е трябвало да бъде само временно име. „Leo“ е препратка към местоположението на мрежата в така наречената ниска околоземна орбита, обикновено наричана в космическата индустрия „LEO“.


Докато Amazon работеше за изстрелване на първите спътници на Kuiper по-рано тази година, компанията се похвали, че проектът е „инициатива за увеличаване на глобалния достъп до широколентов интернет“ с благородно звучаща „мисия да осигури бърз и достъпен широколентов интернет“ на общности, които не са добре обслужвани от традиционните доставчици на интернет.

Но компанията промени и речта, която използва, за да опише услугата, през последните месеци, след като подписа сделки с Airbus и JetBlue. А последното поставя мрежата ѝ в по-голяма конкуренция с услугата Starlink на SpaceX.

Архивирана версия на основната страница с често задавани въпроси за Kuiper – публикувана в края на 2024 г. – описва гореспоменатата „мисия“: да обслужва пренебрегнатите общности. Достъпността се споменава многократно, като Amazon я нарича „ключов принцип на Project Kuiper“.


Сега, в представянето на „Leo“, услугата се описва като „нискоорбиталната сателитна мрежа на Amazon, проектирана да осигурява бърз и надежден интернет на клиенти и общности извън обсега на съществуващите мрежи“.

Съгласно описанието, лошата свързаност може „да създаде икономически недостатък за хора, фирми и други организации, работещи в необслужвани и недостатъчно обслужвани части на света“.

Спътниковата мрежа обещава възможност за „безпроблемни видео разговори, стрийминг на 4K видеоклипове“ и „обслужване на интернет нуждите на цялото ви семейство“.

Посочва се още, че „Leo е „гъвкава, мащабируема и готова за предприятията“. В някои от рекламите на новопреименуваната мрежа се появи слоган: „Ново име, същата мисия“.

още от категорията

Задава се най-голямото IPO в историята: SpaceX ще става публична

TechNews.bg

Китай знае как да блокира Starlink в определена зона

TechNews.bg

Конкурент на Starlink се преименува и ускорява развитието си

TechNews.bg

Starlink се разраства бързо, 8 милиона ползват услугата

TechNews.bg

ИТ гиганти прехвърлят милиарди помежду си

TechNews.bg

Глобално пренареждане на пазара на облачни услуги

TechNews.bg

Коментари