Българските медии в чужбина стават посланици на образователна кауза

М-Тел и Академика БГ разшириха обхвата на образователната кауза „Бъди грамотен”, като проведоха тест за грамотност в българо-австрийското училище за занимания в свободното време „Св. св. Кирил и Методий”, което се намира във Виена. От 69 ученици, участвали в състезанието, 11 попълниха теста безупречно, а 15 допуснаха само до две грешки. Резултатите на децата, живеещи извън България, бяха представени по време на панела „Грамотност и идентичност” на срещата на българските медии от цял свят, организирана от БТА с подкрепата на М-Тел.

Собствениците на българските издания в чужбина прегърнаха каузата „Бъди грамотен” и приеха с ентусиазъм идеята да популяризират тестовете за грамотност и сред българската общност зад граница. Това стана ясно, след като М-Тел призова присъстващите чуждестранни медии да станат посланици на каузата в страните, в които работят. Те получиха комплекти с тестове за различни възрастови групи с апела да ги предадат на българските училища в съответните държави.

„Българският език е в основата на нашата идентичност независимо от географските ширини, в които живеем”, с този призив М-Тел се обърна към родните издания в чужбина, привличайки ги към най-българската кауза на компанията. През тази година М-Тел се фокусира върху грамотността и езика, на който общуваме в епохата на мобилните комуникации. Как технологиите променят езика и какво е значението на това да бъдеш грамотен, са темите, към които компанията иска да привлече вниманието на младите.

Кампанията „Бъди грамотен” е на образователния портал Академика БГ и поощрява доброто владеене на българския език. Тя се провежда на национално ниво съвместно с М-Тел. С подкрепата на телекома се организират състезания за нивото на грамотност в 60 училища в цялата страна, като досега теста са преминали ученици от 16 училища.

Предстои кампанията да бъде разширена и с открити сесии на обществени места в големите градове. Те ще дадат възможност на желаещите от всички възрасти безплатно да проверят до каква степен владеят книжовния български език.

Подкрепата на М-Тел за „Бъди грамотен” е само част от поредицата образователни инициативи, с които телекомът провокира интереса на младежите към езика като средство на общуване във времето на новите технологии и мобилните комуникации.

Образователната линия е застъпена и в традиционната грантова програма на М-Тел, чийто старт беше поставен през април. С нея телеком лидерът даде възможност на неправителствени организации да кандидатстват с проекти и решения за повишаване на езиковата и социална грамотност.

Коментар