
Microsoft потвърди информациите за нов проблем, засягащ компютрите с Windows 11. Компанията заяви, че проблемът засяга предимно корпоративни компютри и е „малко вероятно” да се прояви на личните устройства.
След инсталиране на най-новите актуализации за сигурност (KB5062553 или KB5065789), вградените елементи на потребителския интерфейс, като менюто Start и File Explorer, може да не се заредят или да “замръзнат”.
Документ за поддръжка, публикуван от Microsoft, гласи: „След инсталиране на Windows 11 версия 24H2 или месечната кумулативна актуализация на Windows 11 версия 25H2, издадена през юли 2025 г. или по-късно, може да имате проблеми със съвременни приложения, които работят с XAML, като File Explorer, менюто Start, системните настройки, лентата на задачите и Windows Search”.
Проблемът засяга всички вградени интерфейси и интерфейсите на ниво операционна система, от Windows Explorer до лентата на задачите и менюто Start.
Потребителите могат да се сблъскат с проблеми, при които менюто Start не се отваря при щракване върху бутона Start, лентата на задачите изчезва, прозорецът с настройки на Windows не се отваря и при влизане се вижда празен екран без интерфейс за десктопа.
Добрата новина е, че Microsoft вече е идентифицирала причината за проблема. Той е свързан с това, че операционната система не успява да регистрира определени XAML пакети своевременно след инсталиране на нови актуализации на Windows.
Междувременно компанията предостави временни решения, които са описани подробно на уебсайта ѝ.
