
Тайванската компания HTC, която някога произвеждаше отлични флагмански смартфони, сега не е фактор на този пазар. Но пионерът в смартфоните се готви за нов скок – в нишата на смарт очилата с отворена екосистема.
HTC обяви нова стратегия за своето развитие на пазара на смарт очила, като набляга на отворена платформа и поддръжка на множество модели с изкуствен интелект. Компанията очаква да заеме подобаващ дял на пазара.
Чарлз Хуанг, старши вицепрезидент по глобалните продажби и маркетинг на HTC, каза пред Ройтерс, че този подход би трябвало да помогне на компанията да укрепи позицията си в бързо развиващия се сегмент на смарт очилата.
„Изкуственият интелект се развива много бързо и разработчиците на големи езикови модели са ангажирани в „надпревара във въоръжаването”, която изисква огромни ресурси”, заяви Чарлз Хуанг.
„Искаме да използваме силните страни на различните платформи, вместо да създаваме затворена екосистема”, допълни той пред Ройтерс.
Наскоро представените очила Vive Eagle на HTC са снабдени с изкуствен интелект и позволяват на потребителите да избират кой AI модел да използват – поддържат се Gemini на Google и ChatGPT на OpenAI.
HTC смята, че с бързото развитие на големите езикови модели и „надпреварата във въоръжаването” между техните разработчици, затворените екосистеми губят своята привлекателност, докато гъвкавостта и съвместимостта предлагат по-големи предимства за потребителите.
Смарт очилата HTC Vive Eagle вече се продават в Хонконг, а през следващите тримесечия ще станат налични в Япония и Югоизточна Азия. Пазарният им дебют в Европа и САЩ е планиран за 2026 г.

HTC някога беше един от водещите новатори в света на Android. Нейните смартфони, като легендарният HD2 и алуминиевият One M7, задаваха стандарти за дизайн и качество на звука.
Потребителите на устройства с тайванската марка бяха впечатлени от интерфейса HTC Sense и камерите с технология UltraPixel.
