Министър пожела е-услуги като банкомати

Е-услугите, предоставяни от държавата, вече се превръщат в неразделна част от очакванията на обществото за по-добро обслужване. Те обаче трябва да бъдат толкова разпространени и използвани от гражданите и бизнеса, колкото са достъпни банкоматите, заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков.

МТИТС използва целия си административен ресурс, за да приложи модели за е-управление на всички нива в администрацията, добави  Цветков  в речта си на Webit eGov Summit в София. За месеците от обединяването на дейностите, свързани с е-управлението под ръководството на министерството, са подготвени и защитени законодателни промени, които дават зелена светлина за реална подготовка на администрациите и ще улеснят потребителите на услуги.

В тестов режим е пусната единна платформа за електронно управление, към която вече са интегрирани 20 услуги на централна и териториална администрация. Започват изпитанията на изградените центрове и единната среда, след което правителственият портал ще премине към реално предоставяне на услуги.

Предстои МТИТС да определи около 100 е-услуги, които ще спестят най-много време на гражданите и бизнеса, съобщи още министър Цветков.

Коментар