Vivacom подкрепя усилията на Омбудсмана да гарантира свободен избор на телеком

София, 23 юни 2010 г. – VIVACOM подкрепя усилията на Омбудсмана на Република България в защита на правото на потребителите свободно и безпрепятствено да избират и използват телеком услугите, които са им необходими. Националният телеком винаги е бил един от най-ревностните защитници на идеята за въвеждането на преносимостта на номерата на телекомуникационния пазар и продължава да стои зад тезата за свободния избор на телекомуникационен оператор и последователна политика на намаляване на цените както за фиксирани, така и за мобилни услуги. Доказателство за това е и фактът, че VIVACOM е една от първите, които застанаха зад идеята за преносимост на телеком номерата „на едно гише” и една от първите, които подписа споразумението за реализацията на тази процедура.

VIVACOM се старае да не накърнява икономическите интереси на своите клиенти и спазва равнопоставеността между договарящите се страни. Освен че защитава идеята за въвеждането на преносимостта на номерата на телекомуникационния пазар, националният телеком нееднократно е заявявал своята твърда позиция за отпадане на клаузата за автоматично подновяване в договорите за телекомуникационни услуги, за въвеждането на свободния избор на телекомуникационен оператор и поддържа провеждането на последователна политика на намаляване на цените.

Проблемът с клаузата за автоматично подновяване на срочните договори е казус, който трябва да се реши най-вече с добра воля от страна на всички телеком оператори. VIVACOM е единственият оператор на пазара, който за част от услугите си не обвързва клиентите си с подобна клауза. Компанията започна да въвежда подобни мерки последна като крайна превантивна реакция спрямо поведението на другите телеком играчи на пазара.

VIVACOM няма желание да използва непопулярни мерки за защита на своите интереси и превенция от поведението на конкурентите на пазара. Подобна защитна политика влияе негативно както върху клиента, така и върху репутацията на VIVACOM на клиентски ориентиран телекомуникационен оператор. Пазарната политика на компанията досега доказва, че либерализацията на пазара на телекомуникационни услуги и гарантирането на свободата на избора от страна на клиента има единствено положителен, а не отрицателен ефект върху имиджа и продажбите на такива услуги.

Коментар