Становище на Globul във връзка с изявленията на омбудсмана

София, 23 юни 2010 г. – Във връзка с изявленията на омбудсмана на Република България г-н Гиньо Ганев, GLOBUL би искал да заяви следното:

Клаузите за автоматично подновяване на договорите за мобилни услуги на абонатите на GLOBUL са стандартни и присъстват за улеснение на нашите клиенти. По този начин на абонатите се предоставя възможност да ползват услугите на практика безсрочно, без да е необходимо да сключват нов договор за мобилни услуги при изтичането на първоначалния срок на договора.

Без клаузата на автоматично подновяване, всеки договор за мобилни услуги ще бъде прекратен при изтичането на срока му, като към този момент ще бъде спряно предоставянето на мобилната услуга на абоната. Практиката показва, че този механизъм е неприемлив и не е предпочитан от почти всички потребители на мобилни услуги, тъй като последните са свикнали подобен тип услуги да им бъдат предоставяни безсрочно, с възможност за едностранно прекратяване на договора.

Установените по този начин отношения между потребителя и оператора, позволяват на GLOBUL да предложи на своите абонати повече включени минути за разговор, SMS и други услуги в  рамките на месечната такса, както и мобилни апарати с големи отстъпки и на изплащане.

Прекратяването на договор с GLOBUL преди изтичането на договорения срок също е възможно като потребителят единствено трябва да заплати оставащите до изтичането на договорения срок месечни такси без никакви допълнителни такси или глоби. Считаме, че това е нормална търговска практика в случаите, когато абонатът преждевременно се отказва от ангажимента си по договора и от ползването на преференциалните условия по срочния договор.

Абонатите на GLOBUL получават SMS известия за предстоящото изтичане на техния договор, с покана да посетят магазин на GLOBUL, за да се запознаят със своето персонално предложение като лоялен клиент. Потребителят сам решава дали да приеме тези предложения или не.

Договорите на GLOBUL съдържат точна и ясна процедура за прекратяване на договора след изтичането на първоначалния срок. Потребителят може да прекрати договора с подаването на писмено искане за това един месец преди изтичането на договорения срок. Така ползването на услугите след изтичането на срока, респективно автоматичното подновяване на договора, зависи единствено от волята на всеки отделен абонат.

Колкото до информациите за заведен иск срещу GLOBUL от страна на Комисията за защита на потребителите (КЗП), за неравноправни клаузи в договорите на оператора, GLOBUL би желал да заяви, че тази информация не отговаря на истината и срещу оператора няма заведен такъв иск. Предполагаме, че става дума за недоразумение.

Коментар