„Операция Жълти стотинки” на Vivacom обявена за най-иновативна кампания

София, 2 юли 2010 г. – Специалната награда „Заедно” за най-иновативен социално-отговорен проект беше връчена снощи на телекомуникационния оператор VIVACOM по време на форум за връчване на отличия в сферата на корпоративната социална отговорност, организиран от Фондация „Работилница за граждански инициативи”. Кампанията на телекома ”Операция Жълти стотинки” в помощ на деца аутисти впечатли журито с това, че каузата на една частна компания успя да привлече други частни фирми, които се включиха в реализирането на проекта.

Националната кампания имаше за цел да подпомогне набирането на средства за изграждането на Институт за детско психично здраве и развитие, както и да информира хората за състоянието аутизъм и за начините децата, които страдат от него, да бъдат приобщени по-лесно към обществото. Каузата на националния телеком бе подкрепена от Sociеtе Gеnеrale Експресбанк, веригата магазини „Пикадили” и магазините за детски играчки „Марсел Тойс”.

Наградата за най-иновативна кампания идва само дни след откриването на VIVACOM Института за детско психично здраве и развитие в София. Там за първи път в България на едно място ще работи мултидисциплинарен екип от логопеди, детски психолози, невролози и други подходящи специалисти, които ще предлагат диагностика в рамките на общо проведена консултация с деца, нуждаещи се от специфична терапия.

Благодарение на усилията на всички партньори, кампанията „Операция жълти стотинки” успя с общи усилия да набере 19 272.19 лв. По време на вчерашната церемония VIVACOM обяви, че е утроила тази сума в полза на института. Телекомът предвижда и издаването на специална книжка за аутизма, която ще бъде безплатно разпространена сред всички педиатри, семейни лекари и невролози в страната.

”За нас е голяма чест да получим това отличие. Проектът „Операция Жълти стотинки” е само малка част от мащабната програма на VIVACOM в подкрепа на деца с аутизъм и дислексия. Целта е да се даде възможност на най-малките членове на обществото, които имат затруднения в общуването и интеграцията, да възприемат по-лесно заобикалящата ги среда, а връстниците им и хората около тях да намерят правилен път към техния свят,” заяви Симона Чаръкчиева, съветник „Корпоративна социална отговорност” във VIVACOM.

Подкрепата на децата с аутизъм е само част от социалната политика на VIVACOM. През изминалата година телекомът изготви и организира безплатна дистрибуция на книжки и брошури, посветени на дислексията. Една от тях е „Аз и дислексията”. Изготвена бе обучителна програма за учители на първокласници с цел идентифициране на симптоми на дислексия и адаптиране на специфични методи на обучение. Обученията ще стартират в 13 пилотни училища в София и ще продължат през цялата година. VIVACOM организира и кръгли маси и семинари с участието на български и чуждестранни специалисти, представители на Министерство на образованието, младежта и науката и Министерство на здравеопазването. В края на ноември 2009 г. VIVACOM проведе и благотворително рали-шоу с VIVACOM Rally Team и пилота Димитър Илиев на летище „Крайници” в Сапарева баня.

Коментар