Бизнесът с ИТ бюджет търси възвращаемост на инвестициите

В условията на криза става все по-отчетлива нуждата на потребителите от цялостни решения. Търсят се конкретни резултати при ясни задания. При ограничени ИТ бюджети, клиентите обръщат внимание на това парите, които дават, да водят до максимална възвращаемост, сподели Боян Бойчев, управител на софтуерния дистрибутор BMG.

Г-н Бойчев, какво се случва на пазара на софтуер от началото на годината? Бихте ли направили оценка на полугодието?

Случват се забележителни неща на пазара на софтуер. Отчетлива тенденция е нарастването на нуждите на потребителите от гледна точка на цялостни решения. В момента всички бизнеси с пари търсят стойност за техните инвестиции. Все повече се неглижират брандовете, а се изисква постигане на конкретни резултати при ясни задания на крайните клиенти. Това налага допълнително профилиране от страна на системните интегратори, допълнителна компетентност, което е добре за цялата ИТ индустрия и за икономиката като цяло, тъй като с помощта на ИТ решенията икономиката става все по-конкурентоспособна.

В момент на ограничаване на ИТ бюджетите, клиентите все повече обръщат внимание на това парите, които дават, да водят до максимална възвращаемост.

Според скорошна анкета на СВN сред дилърите, тази година се очаква нулев ръст на пазара на софтуер. Какви са вашите прогнози?

Не съм запознат този нулев ръст точно какъв софтуер включва, но нашият фокус е върху т.нар. пакетиран бизнес софтуер, което означава, че не се включват решенията от типа на ERP, CMS, CRM. Ако се изолираме от този пазар, нашите очаквания са за макар и минимален ръст на пазара на софтуер през календарната 2010 година в сравнение с 2009-та. Този ръст би могъл да дойде по няколко причини. Първата несъмнено е новата операционна система Windows 7 на Microsoft, която води до промяна или ъпгрейд на някои от съществуващите системи.

Също така, новите версии на Windows Server и Exchange и на някои от другите продукти на Microsoft ще доведат до увеличение на обема на тези продукти, които от своя страна водят до промяна в цикъла на продажби и на други приложения.

Как се движат продажбите на вашия продукт Кирила, какво ново при него?

Кирила за нас е и емоционален проект, който стартира преди повече от 13 години, така че сме натрупали дълга история в развитието на продукта. Ако се върнем назад, причината, поради която стартирахме този проект, беше да позволим на българските потребители да ползват набора от езикови средства, които стандартно са включени в езиковите версии на английски, немски и някои други по-популярни езици в среда на Microsoft Office. Целта от бизнес гледна точка, без да усложняваме излишно самата структура на начина на работа, бе да създадем продукт, който е достатъчно гъвкав и незабележим за потребителите, а от друга страна покрива над 95% от нуждите им.

Кирила е продукт, който върши отлична работа на бизнес потребителите. Потребителят може спокойно да се довери на нашия продукт по отношение на правопис, пренасяне на думи, синонимен речник, граматика и двуезичния речник – английско-български и българо-английски.

Актуалната версия Кирила 9.1 е съвместима с новия Microsoft Office 2010. Планираме в близките седмици да обявим и следващата версия – Кирила Корект 10.

Актуални ли са още антикризисните оферти за Autodesk продукти и какви са резултатите до момента?

Autodesk като доставчик на решения и продукти реагира адекватно на променената на икономическа ситуация в България и в региона. Отчитайки спада на бизнеса в строителния бранш, през последните 12 месеца компанията предложи изключително изгодни за потребителите оферти, така че те да ползват последните решения на Autodesk, да работят ефективно, а от гледна точка на ценови нива решенията да бъдат достатъчно поносими за техните бюджети.

В момента версията AutoCad LТ, която е базова за 2D проектиране и изобщо най-бюджетното нещо, което Autodesk предлага, се продава с възможност за клиента допълнително след покупка да получи обратно около 30% от цената.

Напоследък Flash технологията на Adobe e остро критикувана, особено от Apple, която обяви, че няма да я поддържа. Застрашено ли е бъдещето на Flash-a?

BMG и аз не сме в позиция да коментираме този въпрос. Мога само да добавя, че една друга компания със своята мобилна операционна система, както и някои други играчи, вкл. Microsoft, поддържат Flash. Дори и въпросната компания, която е известна със своята технология за търсене в уеб, в последните седмици обяви официално, че ще продължи да работи активно с Adobe за развитие на Flash технологията за мобилни устройства.

Как вървят продажбите на Adobe в България?

Преди месец и половина Adobe пусна в продажба своята нова версия Creative Suite 5 и за момента тя се продава значително по-успешно от предишната версия, която излезе приблизително по същото време на годината. Така че, ние сме доволни от продажбите на Creative Suite 5.

Бихте ли се ангажирали с прогноза за второто полугодие на 2010?

Информациите за края на проектите в корпоративния бизнес са преждевременни. Тях ги има, но вече структурирани по различен начин. Един клиент сега консумира повече софтуер, отколкото през минали периоди, т.е. нуждите за допълнителна функционалност нарастват и ние сме тези, които могат и правят така, че те да бъдат задоволени.

Въпросите зададе Таня Пенчева

Таня Пенчева

Таня Пенчева

Коментар