Nokia продължава да губи пазарен дял при телефоните

Делът на Nokia на световния пазар за мобилни телефони продължава да намалява. През второто тримесечие на годината компанията има 37,2%, в сравнение с 35% за същия период на 2009 г., по данни на IDC.

Отстъплението е факт въпреки увеличените продажби на телефони с марката на финландската компания. Nokia бележи ръст от 7% през тримесечието, достигайки 111,1 млн. продадени устройства, спрямо 103,2 милиона година по-рано.

Загубата на пазарен дял се обяснява от анализаторите с липсата на съвременни модели смартфони в портфолиото на компанията. Nokia се фокусира в сегмента на бюджетните апарати, но пазарът показва нарастващо търсене на скъпи и високотехнологични модели.

Nokia разчита на успех на очаквания модел N8, който идва с операционна система Symbian и подобрен графичен интерфейс.

Южнокорейският гигант Samsung държи второ място на световния пазар за мобилни телефони. През второто тримесечие компанията е увеличила продажбите си с 22% до 63,8 милиона апарата, което й отрежда 20,1% пазарен дял.

На трето място е LG с ръст от 2,7% и продажби на 30,6 млн. устройства, държейки 9,6% от пазара. Sony Ericsson пък бележи спад от 20,3% и заема пето място с 11 млн. продадени устройства.

Най-висок ръст от челната петица има канадският доставчик Research In Motion. Продажбите на смартфони BlackBerry са се увеличили през тримесечието с 40%, достигайки 11,2 млн. броя, или 3,5% от пазара – срещу 2,9% година по-рано за RIM.

Коментар