Приходът от абонат на M-Тел намаля с 1 евро

Средният приход от абонат на М-Тел е намалял с 1 евро през второто тримесечие, спрямо същия период на миналата година. По данни на оператора, през Q2‘09 абонатите са харчили средно 9.5 евро за мобилни услуги, докато сега този показател е 8,5 евро.

Въпреки понижените цени за разговори и тарифи за взаимно свързване обаче, средният приход от абонат се е увеличил спрямо предходното тримесечие, твърди операторът.

Съкращаването на разходите с 8,4% е смекчило ефекта от по-ниските приходи и е довело до размер на EBITDA от 77.0 милиона евро през второто тримесечие на 2010 г., сравнено с 87.9 милиона евро за същия период на 2009 година.

Оперативната печалба на М-Тел отбелязва спад от 42.8 милиона евро през втората четвърт на 2009 до 33.6 милиона за същия период на тази година.

Клиентската база на телекома се е повишила с 0,7% до 5.2 милиона клиенти на годишна база, като броят на абонатите на договор е нараснал с 10,9% в сравнение с второто тримесечие  на 2009 година.

Мобилният широколентов достъп показва силен ръст от 74,5% увеличение в броя на потребителите до близо 73 000 клиенти. Повишение се наблюдава и в пазарния дял на телекома – 50,2%, при 50,0% пазарен дял в края на втората четвърт на 2009 година.

Проникването на мобилни услуги в България през второто тримесечие  на тази година също се повишава до 138,4% – от 137,5% в края на юни 2009 година.

Коментар