Социалните мрежи създават нова култура за онлайн игри

Една пета от потребителите над 6-годишна възраст са играли в социални мрежи през последните три месеца. Това се равнява на 56,8 милиона души, сочат резултатите от ново проучване на NPD Group, проведено в САЩ.

35% от анкетираните играят отскоро, като преди това никога не са участвали в каквито и да било игри, освен тези в социалните мрежи. Проучването показва още, че сред жените и по-възрастните хора има повече нови играчи, отколкото сред останалите групи. Засега обаче, разликата по пол между играещите е много малка – 47% са мъже и 53% жени.

„Макар че 35% от играчите са нови, става ясно, че доста от съществуващите геймъри също се изявяват на сцената на игрите в социални мрежи”, обяснява анализаторът Анита Фрезиър, цитирана от eweek.com.

„Това влияе едновременно върху времето, което прекарват в други игри, и парите, които харчат за това. Тъй като повече играчи се увличат по тези игри, цялата тази индустрия ще почувства и трябва да се нагоди към това влияние”, допълва Фрезиър.

Интересен факт е, че 10% от геймърите в социалните мрежи са похарчили реални пари, докато играят, а 11% посочват, че са склонни да си плащат и за в бъдеще.

Проучването сочи също, че игрите в социални мрежи влияят и върху разходите за други подобни дейности – геймърите твърдят, че харчат с 20% по-малко за игри като цяло, откакто са започнали да играят в социални мрежи.

„Има много разлики между играчите, които си плащат и тези, които не си плащат”, каза Фразиер. „Въпреки, че игрите в социалните мрежи са привлекли една доста голяма аудитория, те също си имат своите предизвикателства. Играчите са недоволни от бавното зареждане и проблеми с производителността на игрите и казват, че лесно се отегчават от тях. Всъщност този тип игри ще трябва да се развият, ако искат да задържат аудиторията си и да я мотивират да си плаща, за да играе.”

Проучването е съставено от две групи: национална извадка от играчи в социалните мрежи, а също и предварително идентифицирана извадка от такива играчи. Първата група е анкетирана между 15 и 20 април 2010 г. и включва представители на американското население на възраст над 6 г. Втората част включва квалифицирани геймъри от социални мрежи (също на възраст над 6 г.), сред които е направено изследване в периода 1-9 юни 2010 г.

В доклада са включени и данни от хора, които не играят в социалните мрежи, но са потребители на тези сайтове.

Коментар