Microsoft атакува пазара на търсене в Китай

Microsoft планира да създаде джойнт венчър с китайска компания, за да атакува местния пазар на интернет търсене. Софтуерният гигант е амбициран да стане един от най-големите играчи в сегмента, предаде Ройтерс.

В момента Microsoft разполага с търсачката Bing. Пазарният й дял в най-многолюдната страна обаче е твърде малък. Bing се управлява в Китай от Shanghai MSN Network Communications Technology Co – съвместно предприятие на Редмънт и Shanghai Alliance Investment Ltd.

Засега не е известно кой ще бъде партньорът на Microsoft в новия джойнт венчър. Мениджърът на компанията в Китай Саймон Люнг обаче не крие амбициите на Microsoft да заеме лидерска позиция в интернет търсенето.

Междувременно, Microsoft планира да инвестира около 100 милиона долара в китайски компании от областите на софтуера, облачния компютинг и игрите.

Коментар