Софтуерният разработчик Adobe Systems е на път да постави началото на нова ера в цифровата издателска дейност. Компанията обяви пакета Digital Publishing Suite, който се явява комплексно решение за издатели с възможности за създаване и продажба на цифрово съдържание.
Новото предложение се базира на добре познатия пакет InDesign CS5. Чрез него издателите ще могат да създават мултимедийни продукти за таблети, лаптопи и десктоп компютри, да ги продават, ползвайки различни инструменти, и да си водят статистика чрез интегрирани аналитични средства, съобщава Adobe.
Digital Publishing Suite представлява на практика набор от уеб услуги за създаване и разпространение на съдържание чрез онлайн магазини като Apple App Store, Android Market, Google Apps Marketplace, Blackberry App World и други, вкл. магазини за приложения за таблети, ноутбуци и настолни компютри.
С помощта на новия пакет издателите ще могат да работят съвместно по проекти, публикувайки документи от InDesign CS5 във формати PDF и HTML, да създават съдържание за бъдещите броеве и да определят срокове за тяхното публикуване.
Новият инструментариум беше представен на конференцията Adobe MAX 2010 и ще се появи на пазара през второто тримесечие на 2011 година.
Потребителите ще имат на разположение две версии на пакета – Professional и Enterprise. Абонамент за Professional ще струва $699 на месец, като срещу тази сума издателствата ще получават всички необходими средства за монетизация на своя труд. В допълнение на ежемесечната такса, издателите ще плащат определен процент от всяко продадено копие на своя продукт. Размерът на отчисленията ще зависи от тиража.
Версията Enterprise Edition ще предложи по-широки възможности на големите компании. Тя ще представлява на практика многогодишно споразумение за сътрудничество, при което издателите ще могат да интегрират собствени технологии за дистрибуция и плащане на съдържание с помощта на API (приложен програмен интерфейс).
Digital Publishing Suite ще реши проблеми, с които издателите се сблъскват в последните 5-10 години, твърди Adobe. Компанията очаква пакетът да открие нова ера в цифровото съдържание и да го направи опростено както никога досега.