Над 20 милиона души са разгледали българския павилион на Експо 2010 в Шанхай, показват окончателните данни за световното изложение, което бе закрито на 31 октомври. То отчете рекордните над 73 милиона посетители за 184 дни, съобщиха от Международен панаир Пловдив.
Културно-историческото наследство на България, представено по подходящ начин, се открояваше на фона на футуристичните идеи, лансирани от останалите държави участнички, коментира Христина Колева от Международен панаир Пловдив, която беше директор на павилиона.
Експозицията е оценена като много интересна и от еврокомисаря по външната политика и сигурността Катрин Аштън, която я разгледа на 30 август. Това е едно от най-респектиращите присъствия на Експо 2010, заяви зам.-кметът на Шанхай Джао Вън по време на Националния ден на България на 14 юни.
Експозицията на нашия щанд с площ 324 кв. метра бе на тема „Град със споделено наследство”. Тя представяше 12 културни пласта от историята на страната, нейните забележителности, възможности за туризъм и съвременно развитие.
Българското участие и цялостната експозиция бяха подготвени и организирани от Международен панаир Пловдив. Освен за туристите, той беше интересен и за представители на бизнеса от Азия, Европа и Латинска Америка.
Възможностите на България като „мост“, през който Китай да достигне пазарите на „Стара Европа”, Турция и Близкия Изток беше една от централните теми в Деня на инвестициите в страните от Централна и Източна Европа, членки на ЕС, който се проведе на Световното изложение.
Представянето на България на едно от най-авторитетните световни изложения ще привлече в недалечно бъдеще нови инвестиции и ще увеличи туристическия поток у нас, прогнозира Христина Колева. Рекламата, която си направи страната на един толкова влиятелен форум, в който участваха 246 държави и международни организации, е най-голямата ни печалба, коментира тя.