ИТ специалистът трябва да пита „защо?”

Обикновено ИТ специалистите са критикувани най-често за това, че постоянно казват „не". Много по-рядко те са упреквани, когато казват „да” вместо „възможно е”.

Но най-рядко ИТ експертите задават въпроса „защо?”, когато общуват с колеги или партньори. Практиката обаче показва, че най-добрите специалисти, способни да отстраняват проблеми и да оказват техническа поддръжка, винаги първо питат какво се е случило, а не прибягват до готови решения, пише британското издание silicon.com.

Рестартирането на компютъра може да помогне да се отстрани даден проблем, но ако не се разбере защо той се е появил, няма никаква сигурност за безпроблемна работа в бъдеще.

Архитектурата, предложена от един ИТ гений, гарантира, че системата може да поддържа своята зададена цел, да осигури ръст и развитие на тази цел. Успехът не се измерва с алгоритмите, а с повишената производителност и точността на изпълнение на ежедневните задачи.

Съвременният CIO (директор на ИТ отдел) не трябва просто да казва на служителите какво да направят, а защо да го направят. И още по-важно, да ги обучава защо да бъде изпълнено едно или друго действие.

Много служители са равнодушни към това, което става около тях. Те просто виждат списъка със задачи, който им се спуска, и изпълняват следващата по ред, без дори да се срещат с хора и да разберат тяхната мотивация. Голямо разочарование е когато ИТ специалистите не осъзнават, че работата им е ценна и прави живота на хората по-лесен.

Друг голям проблем е, че бизнесът не разбира ценността на ИТ отдела и не споделя своите идеи с него, за да могат и ИТ специалистите да допринесат за решаване на проблемите. Ориентирането на ИТ дейността към бизнеса означава да се зададе въпросът „защо” и дори „а защо не?”.

по темата: „ИТ специалистът трябва да пита „защо?””

добавете коментар...

  1. Димитър П.

    Ако оставим настрана платените ви статии, мога да кажа, че тази е много добра! Който и да е направил този анализ, определено е знаел какво говори.

    Действително често се случва ИТ работата да е като всяка друга — хората всеки ден си добутват работния ден и това е. Но ако човек има желанието да изкара повече пари, или просто да си циментира мястото във фирмата, подлагането под въпрос практически на всичко помага невероятно много в работата.

    Този път — наистина читава статия. Браво!

Коментар