Samsung окупира Blu-ray пазара

Blu-ray устройствата на Samsung превзеха всички класации по качество на продукта и количество на продажбите, реализирани от януари до септември, както в развитите пазари, така и в развиващите се.

Проучване на NPD сочи, че всички Blu-ray продукти с корейската марка притежават пазарен дял от 36% в приходите от продажби и 34% по бройки в Северна Америка, задържайки по този начин топ позиция в две последователни години.

Компанията е успяла да затвърди силните си лидерски позиции в сегмента на Blu-ray плейъри и на друг развит пазар, европейския, както и на развиващите се пазари като Южна Америка и бившите съветски републики.

Според GfK, друга компания за пазарни проучвания, Blu-ray плейърите на Samsung са оглавили европейския пазар с 25% дял от гледна точка на приходи и с 24% по продадени бройки.

В Латинска Америка, един от ключовите пазари в развитие, плейърите на Samsung достигат пазарен дял от 48% по отношение на приходи и 46% по продадени бройки, като по този начин превземат топ позицията с "поразителен", по думите на компанията, пазарен дял от почти 50%.

Същата тенденция се забелязва и при държавите от бившия Съветски съюз, където Blu-ray плейърите на Samsung представляват 33% от гледна точка на приходите от продажби и 31% по бройки, което изстрелва Samsung на дистанция от над 10% от втория играч на пазара. В Корея компанията може да се похвали с 63% пазарен дял и в двете категории.  

Лидерството на Samsung на пазара на Blu-ray плейъри се дължи освен на качеството и дизайна на продуктите, но и на агресивния маркетинг. Компанията има най-широката линия 3D Blu-ray плейъри в индустрията.  

Samsung представи първия в света Blu-ray плейър през 2006 г., а миналата година компанията въведе най-тънкия модел, едва 39 мм. През настоящата година Samsung отново наложи нова тенденция с представянето на най-бързия 3D Blu-ray плейър.

Samsung беше първата компания производител на Blu-ray плейъри, която предложи услугата „смарт телевизионни приложения”, като обедини усилия с най-големите разработчици на съдържание като Netflix, Pandora и Blockbuster.

Коментар