Повторният търг за рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас е довел до спестяване на 110 милиона лева, съобщи вчера министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков.
Това е разликата между най-ниската оферта от първия търг и предложението на фирмата, която бе избрана за изпълнител – консорциум „Джи Си Еф – Ск 13 – Трейс рейлинфра”. Цената за строителните дейности по цялото трасе е близо 317 млн. лв.
Проектът Пловдив – Бургас е от изключително голямо значение и с огромни ползи за обществото, защото е „част от т.нар. железопътна „Тракия”, която трябва да се движи паралелно с аутобана.
След приключване на проекта ще се постигнат скорости от 130/160 км/ч при средни скорости в момента от около 80 км/ч, а времето за пътуване ще се намали с 1 час и 10 минути. Ползите от това ще са големи, както за самите железници, така и за пътниците, заяви Цветков.
Търгът за Пловдив – Бургас бе прекратен в началото на тази година, защото всички оферти надвишаваха с около 30% индикативната му стойност от 366,45 млн. лв. Това принуди възложителят Национална компания „Железопътна инфраструктура” да повтори процедурата в максимално кратки срокове, съобщи МТИТС.
Проектът се финансира по Оперативна програма „Транспорт” от Кохезионния фонд на Европейския съюз.
Ами то още 70-те години на миналия век е постигана подобна скорост от Чайката ,когато до морето се стигаше по-бързо от сега ! Китайците в момента инвестират с своята жп инфраструктура милиарди , и гонят средна скорост 400 км/ч ,вече е достигната 586 км/ч, а ние гиним скромните 160 :)) Дали това не е просто поредното наливане на пари в Трейс ??? Те кога са се занимавали с подръжка на жп линии ??