Изявление на Управителния съвет на БТК АД

Изключително сме изненадани от интервюто, дадено от Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията г-н Цветков на 19 февруари във вестник Труд.

Управителният съвет на БТК АД би искал да заяви следното:

1.    Компанията беше приватизирана преди много години и е изпълнила приватизационните си ангажименти, включително и инвестиционната програма. Безконтролната ре-национализация или държавна намеса в работата или стратегията на компанията е против европейските правила в случаите, когато минава отвъд правомощията на регулатора. Компанията ще защитава своята независимост и ще се противопоставя на всеки опит за ограничаване на тази независимост.

2.    БТК като частна компания има свои строги вътрешни правила. За разлика от държавната администрация, нейните процедури са основно ориентирани към клиента. Компанията и нейният управителен съвет стриктно следят спазването на тези правила и тяхното прилагане. Тези правила отговарят на международните стандарти и на най-добрите бизнес практики.

3.    През последните години компанията беше и продължава да бъде изключително успешна и изпреварва конкурентите си. Това се случва, въпреки че пазарът беше засегнат от играчи, за чиято дейност липсва адекватна регулация. Още повече, регулацията на целия пазар е далеч от европейските правила и най-добри практики, като например преносимостта на номерата и цените за свързване между отделните оператори. Тези правила все още не отговарят на стандартите на ЕС.

4.    Що се отнася до цитирания договор за поддръжка на мрежата, той беше сключен след тръжна процедура и победителят беше избран от Управителния съвет измежду 4 кандидата, всеки един от които представляваше голяма международна компания. Бихме искали да подчертаем, че този договор няма да увеличи разходите на компанията, напротив той спестява на БТК милиони евро от първия ден.

5.    Управителният съвет изпълнява задълженията си много отговорно и постоянно разглежда и одобрява всички стратегически договори със значителен финансов ефект.

За нас е голям успех, че БТК преодоля икономическата криза по-бързо и по-ефективно от конкурентите си. Резултатите на нейните броудбанд, цифровизация, телевизия и мобилни услуги показват огромната подкрепа на близо 4 милиона лоялни клиенти, които са избрали БТК за свой предпочитан доставчик на медийни и телекомуникационни услуги. Всичко това стана възможно в резултат на мащабна трансформация от държавно предприятие в един ориентиран към клиента, конкурентен телекомуникационен доставчик.

Изправени пред сериозните предизвикателства на пазара и макроикономическата среда, БТК, нейният мениджмънт, изпълнителният й директор и нейните акционери ще продължат досегашната си политика, насочена единствено и само към милионите й клиенти, доверили се на нейните услуги.

С уважение,
Пиер Мелинджър
Председател на Управителния съвет
БТК АД

Коментар