Водещи доставчици на мобилни компютри ще се опитат да противодействат на „нашествието” iPad. Компании като HP, Acer, Lenovo, Asus и MSI планират да добавят в своите нетбуци функции, характерни за таблетите, и така да отнемат корпоративни клиенти на iPad, съобщи digitimes.com, позовавайки се на източници от индустрията.
HP, която първоначално възложи разработката на TouchPad на подразделението за джобни устройства, може да прехвърли проекта към подразделението за ноутбуци. Asus пък направи първа стъпка към създаване на хибрид между таблет и нетбук с 10-инчовия Eee Pad, който предлага физическа клавиатура и прилича повече на обикновен мобилен РС с възможности за свързване на допълнителни USB устройства.
Acer също разработва нетбук с функции на таблет. Оригинални разработки в тази област има и Lenovo.
Според пазарни наблюдатели, големият интерес към таблетите е повлиян от успеха на нетбуците в последните години. Ето защо добавянето на таблет функции към нетбуците може да даде шанс на доставчиците да спечелят интереса на корпоративните потребители.