11 март, 2011 г. – В отговор на опустошителното земетресение и цунами в Япония, Esri оказва помощ на множество организации, участващи в справянето с последствията от бедствието. Компанията работи в тясно сътрудничество с местни и международни организации и предоставя на място екипи, ГИС консултации, софтуер, данни, изображения и техническа помощ.
„Това е опустошителна мащабна катастрофа, която все още представлява заплаха", споделя Ръс Джонсън, Директор решения „Обществена безопасност“ в Esri. „Работим усилено, за да предоставим на агенциите и организациите, работещи по случая, всички наши ресурси, които биха могли да спасят животи и да намалят пагубните последствията от случилото се.”
ГИС технологията предоставя достъп на властите до критична информация, нужна за вземането на бързи и ефикасни решения. ГИС приложенията помагат на работещите в областта на управлението на природни бедствия и аварии да извършват по-ефективно своите спасителни акции, да приоритизират медицинските нужди, да идентифицират силно засегнатите региони, както и да разпределят хранителните и питейни ресурси.
Също така приложението на Esri за извеждане на карти чрез социалните медии е достъпно както за медиите, така и за широката общественост. Хората могат да следят събитията в реално време, за да добият повече и по-пълна информация за случващото се. То включва линкове към новини, информация в Twitter, клипове в YouTube, както и изображения във Flickr. Предоставя и достъп до изображения на улуци, сателитни снимки и топографски карти.
Агенциите, които работят по случая, могат да се възползват от карти, информация, софтуерни приложения и уеб услуги, достъпни онлайн чрез сайта на Esri (esri.com/egip). Организациите или други заинтересовани лица по случая могат да потърсят допълнително информация и съдействие чрез сайта на Esri.