Бизнесът похарчил $15 трилиона неефективно

Вследствие на неефективни дейности в различни сфери на бизнеса са похарчени близо 15 трилиона долара, сочи проучване на IBM. Загубите често се дължат на несполучливи продуктови и маркетингови кампании – неща, които в бъдеще IBM смята да промени чрез инициативата "Smarter Commerce".

Съвременните компании трябва да развият способности за следене и анализ на това, което клиентите им в цял свят обсъждат за техните продукти и услуги, посочват от IBM. „Когато говорим за реклама и маркетинг, често се засяга темата за това колко пари са похарчени и рядко се обръща внимание на резултатите от тези разходи", казва Крег Хейман, генерален мениджър на IBM Software Industry.

70 процента от първото взаимодействие на клиента с даден продукт или услуги вече се случва онлайн, според проучване на IBM. От два милиарда души, свързани с интернет, и повече от 600 милиона във Facebook, 64% правят първа покупка на даден продукт, след като първо са се запознали с него в интернет.

Отчитайки тези факти, IBM обяви инициативата "Smarter Commerce", която цели да помогне на фирмите да се приспособят по-бързо към високите изисквания на клиентите в днешния дигитализиран пазар. "Smarter Commerce" обединява  услугите на няколко компании, придобити от IBM, сред които са Coremetrics (компания за уеб анализи), Unica (производител на софтуер за автоматизация на маркетингови кампании) и Sterling Commerce (разработчик на софтуер за подпомагане на бизнес транзакции).

Инициативата ще анализира редица фактори,  влияещи на целия бизнес процес: от генерирано съдържание в социалните медии до следене по кое време от деня и какво клиентите купуват. Към момента IBM работи с над 2 000 компании по света по оптимизиране и подобряване на бизнеса им чрез услугите на "Smarter Commerce". Данните се обработват и анализират от суперкомпютъра Watson.

Коментар