Три нови метода за покупка, ъпгрейд или лицензиране на множество копия на Windows Vista въвежда Microsoft от 30 януари в целия свят. Целта е потребителите да получат по-гъвкави схеми за придобиване на Vista и да ползват тези версии на новата ОС, които са най-подходящи за нуждите им, съобщи днес софтуерният гигант.
Трите плана се наричат съответно Windows Anytime Upgrade, Windows Vista Family Discount и Windows Marketplace.
При първия от тях, Windows Anytime Upgrade, потребителите ще могат да правят ъпгрейд на настоящите си версии на Vista до такива с по-висока функционалност чрез он-лайн транзакция – например от Vista Home Premium или Vista Business към Vista Ultimate. За да използват тази възможност, потребителите ще трябва да кликнат на опцията Windows Anytime Upgrade в менюто Start, да изберат желания ъпгрейд и да си го купят он-лайн.
Чрез схемата Windows Marketplace компанията ще осигури директен даунлоуд на изданията Vista Business/Home Basic/Home Premium/Ultimate и на офис пакетите Office Home and Student 2007/Office Professional 2007/Office Standard 2007. По този канал ще са достъпни само английските версии на Vista, 32- и 64-битови. В Windows Marketplace потребителите ще намерят и списък с Windows-съвместими хардуер и софтуер, вкл. продукти, сертифицирани за Vista. Системата на Windows Marketplace използва технологията за сигурност “digital locker”.
Третият метод, който въвежда Microsoft, е насочен към домакинствата с няколко РС, които искат да направят преход към Vista. Схемата Windows Vista Family Discount, достъпна само в САЩ и Канада, за периода от 30 януари до 30 юни, позволява на потребители, които са закупили Windows Vista Ultimate, да лицензират още две допълнителни копия на Vista Home Premium за използване на другите PC у дома, по $49.99 всяко.