Нови територии и очаквания на лаптоп пазара

В битката за пазара в най-големия хардуерен сегмент – мобилните компютри – ритейл веригите получават нови територии и очаквания. Миналата седмица Хюлет Пакард България обяви, че Техномаркет и Технополис стават нейни директни контрагенти за мобилните решения. Това е поредната марка, при това разполагаща с трите най-големи дистрибутора в страната, която тръгва на директни контакти с големите ритейл вериги, съобщи блогът на CBN.

 
Огромните, лъскави и добре подредени щандове на ритейлърите се очаква да се напълнят с още повече стока

 

Изтощителната криза, довела до продължително намаляващи продажби в потребителския сегмент и изтънели маржове, вероятно в комбинация с бизнес планове със страховит ръст са в основата на търсене на нови пазарни политики от офисите на големите марки в България.

Вятърът на промяната в бизнес модела на продажби на мобилни компютри, а именно борбата за оптимизация на цената и максимален достъп до големи търговски площи, вече се чувства у нас. Не е сигурно обаче дали са разиграни всички сценарии и предвидени максимално последиците, предупреди CBN.

Така например, не е ясно каква ще бъде реакцията на дистрибуторите, които до момента бяха и своеобразен център на знанието, ангажираха се да провеждат маркетингови политики и разработваха пазара, много често и за своя сметка. Дистрибуторите притежават и други важни качества за пазарен успех – фокусирани са и познават отдавна в детайли бизнеса с компютри, могат да планират ефективно – и доставките и цените. Много дистрибутори затваряха голям капитал в стока и имаха прецизни политики за подпомагане и кредитиране на дилърите. При новите обстоятелства тези схеми са под въпрос и очевидно ще се наложат промени, прогнозира CBN.

Не е ясно и как ще реагират дилърите, за които от години проблем номер едно са дъмпинговите практики и цени на хардуера в ритейл веригите. Дилърите сервизират и повечето от продажбите на мобилни компютри в страната (срещу сравнително нисък рабат), респ. те държат изключително важния личен контакт с потребителите. А проблемите със сервиза на хардуер често са много сериозни, още повече, че в момента подмяната с нови компютри е забавена, а трябва да се поддържат и по-старите маркови машини.

Засега огромните, лъскави и добре подредени щандове на ритейлърите се очаква да се напълнят с още повече стока, но предстои да видим как ще реагира пазарът и дали ще бъдат достигнати целите.

Коментар