Нетбуците загубиха позиции след появата на iPad и подобни устройства от други производители. Въпреки това за нетбуците все още има пазар, смята Acer – основен доставчик на мини лаптопи.
Дори и в САЩ, където таблетите са особено популярни, са налице добри възможности за нетбуците, казва маркетинг мениджърът на Acer – Ерик Екерсон, цитиран от electronista.com.
Нетбуците са близки по характеристики до настолните компютри и са много изгодни като цена, подчертават от компанията. Таблетите са повлияли негативно на продажбите на нетбуци, но Acer не възнамерява да се оттегли от този сегмент на пазара.
Нетбукът бе наложен от тайванската компания Asus, но по-късно Acer стана основният доставчик, предвид значително по-големите си ресурси на играч от Топ 3 на световния компютърен пазар.
Появата на епълския iPad обаче направи нетбук пазара проблемен. По данни от отчета на Microsoft за последното тримесечие, приходите от ОС за нетбуци са намалели с 40% на годишна база.
Acer също не е безразличен към таблетите. Компанията крои амбициозни планове за този перспективен сегмент, а някои анализатори свързват смяната на нейния CEO именно с подценяване на пазара на таблети.