Продажбите на DVD филми през първото тримесечие на годината са намалели с 20% на американския пазар, спрямо същия период на 2010-та, сочат данни на Digital Entertainment Group.
Анализатори обясняват спада с бъркотията около пускането на нови заглавия. Но не всички са съгласни с това.
Любопитен факт е, че популярната услуга за онлайн видео Netflix бележи ръст от 33% за тримесечието, което рязко контрастира с пазара на DVD. Все още обаче Netflix не може да достигне броя на потребителите на DVD.
На развитите пазари се наблюдаване процес на постепенно отпадане на физическите носители в бизнеса с видео. Онлайн услугите са по-удобни, тъй като на потребителите не се налага да посещават магазини за покупка или наем на филми. Освен това, онлайн услугите предлагат срещу месечна такса достъп до неограничен брой предавания и филми.
Неудобство на онлайн услугите се явява зависимостта от интернет и видео доставчика. Ако те имат проблем, абонатът е лишен от възможността да гледа филми и предавания.
DVD постепенно губи своята актуалност, така както се случи с видео касетите VHS. Все пак за първите две седмици на второто тримесечие се наблюдава ръст в продажбите и ако Холивуд пусне успешни заглавия, бизнесът с DVD може да остане на прилични нива и през настоящата година.