БСК стартира услуга „изнесен търговски офис”

Българската стопанска камара стартира нова услуга за своите членове и партньори – „изнесен търговски офис”. Външнотърговският отдел на камарата ще осигурява на български малки и средни фирми възможност да имат търговски офиси у нас, без да поддържат щатни бройки, срещу абонамент.

Външнотърговските експерти „под наем” ще поемат почти всички функции, които са в задълженията на местен представител на компаниите, коментира при обявяването на услугата Веселин Илиев – главен директор „Външноикономическо сътрудничество” в БСК.

В рамките на услугата експертът „под наем” ще предоставя на своя клиент информация за пазара и пазарния достъп, ограничения и специфични особености, контакти на потенциални партньори в държави по избор и др.

Услугата вклъчва още първоначална търговска комуникация, консултации за права на индустриална собственост, технологични решения, консултации по европейски програми за финансиране, организиране участия в делови мисии и изложения.

Ангажиментите на „изнесения” търговски офис включват и проследяване и актуализация на възможностите за международни и местни изложения, установяване на контакти и организиране на бизнес срещите на клиентите.

В допълнение, БСК може да изготвя профили (Business Cooperation Profile) на българските фирми, потребители на услугата. Профилите ще се изпращат на потенциални партньори от чужбина.

За по-висока ефективност БСК ще използва най-голямата информационно-консултантска мрежа в света – Enterprise Europe Network, изградена по програма „Конкурентоспособност и иновации” на Европейската Комисия. Базата от данни обединява повече от 500 организации и около 4000 опитни професионалисти от 46 държави.

Коментар