IBM отново е лидер в социалния софтуер за бизнеса

За втора поредна година IBM е световен пазарен лидер в решенията за социален софтуер за бизнеса, според нов доклад на IDC. Като цяло, приходите в сегмента възлизат на 500$ млн., което е 31,9% ръст на годишна база, а до 2014 г. се очаква да достигнат 2$ млрд.

През последните години използването и внедряването на “social networking” решения в компаниите постоянно нараства, посочиха от IBS България – единственият партньор на IBM у нас, сертифициран да предлага цялото портфолио на Lotus Software, вкл. решенията за социалeн софтуер и унифицирани комуникации.

“Social” решението IBM Connections дава възможност на хората да изграждат динамична мрежа от контакти, да откриват експертиза, знание и информация по-бързо и по-лесно независимо от времето и мястото

Използването на “social” решения в бизнеса постоянно нараства, защото хората откриват в тях нови и ефективни начини за работа в екип, комуникация, споделяне и управление на информация. Инструментите, които им помагат да постигнат това, са: микроблогинг, изграждане на профили, уикита, общности, споделяне на бързи връзки, RSS, създаване, редактиране и работа в екип върху документи и информация и др.Според скорошно проучване на IBM, 55% от CIO-тата планират да инвестират в решения за работа в екип и “social networking” с цел увеличаване ефективността на работа и конкурентоспособността. В същото време, през следващите 2-3 години 77% от ИТ директорите ще търсят начини за подобряване на вътрешните процеси на сътрудничество.

Social” решението IBM Connections, например, дава възможност на хората да изграждат динамична мрежа от контакти, да откриват експертиза, знание и информация по-бързо и по-лесно независимо от времето и мястото. Новите възможности на платформата ще са свързани с проследяване и анализиране на информация в реално време.

Освен това IBM планира партньорство с Actiance Vantage, което ще гарантира съвместимост при използване на “social” решенията в дадена организация с корпоративните и държавни разпоредби. Над 35% от компаниите във Fortune 100 са внедрили IBM “social” решения, като през миналата година още няколко големи корпорации станаха клиенти на IBM Connections.

Коментар