Делът на операционната система Android при таблет компютрите надвиши 30%, по данни на Strategy Analytics за второто тримесечие на годината. За сравнение, през третото тримесечие на 2010 г. Android имаше само 2,9% дял, а iOS (iPad) държеше 95%, по данни на същата компания.
В периода април-юни Apple е контролирала 61,3% от пазара. В абсолютно изражение компанията е продала 9,3 млн. iPad устройства, което е три пъти повече спрямо Q3‘2010. При Android ръстът е още по-впечатляващ – от 0,1 млн. до 4,6 млн. броя.
Значителен напредък бележи и Microsoft. Ако преди една година таблети с Windows почти не се купуваха, сега техният дял е 4,6%, твърди Strategy Analytics. Смартфонът производителят RIM пък има 3,3% със своя PlayBook.
В бъдеще iPad ще продължи да сдава позиции, за сметка на Android, прогнозира анализаторската компания. Очаква се сериозно влияние на пазара да окажат Android таблетите на Amazon, най-големия търговец на е-книги.