Расте търсенето на дистанционни ИТ услуги

Нараства интересът към дистанционно предоставяне на ИТ и телеком услуги. Около 40% от всички предоставяни услуги вече могат да се извършват дистанционно, съобщиха от шведската компания Ericsson, която заема 8-мо място в сектора, според ServicesTop100.org.


Магнус Мандерсон, шеф на "Глобални услуги" в Ericsson, прогнозира нарастване на дела на дистанционните ИТ услуги, особено с преминаване към облака
 

ИТ и телекомуникационната индустрия намират все повече допирни точки. Това дава възможност на операторите да се насочат към иновации, да внедряват нови бизнес модели и да създават нови партньорства. Ericsson, в частност, увеличава ИКТ възможностите на глобалния си център в Индия (Global Service Center – GSC).

Компанията предоставя дистанционни услуги и поддръжка както за телеком мрежи, така и за ИТ операции. В допълнение, консултирането и интегрирането на системите ще отворят врата към стратегически ИТ домейн, който ще включва ИТ информационни центрове, услуги, бизнес и поддържащи операционни системи.

Ericsson концентрира дейностите, които предоставя дистанционно, в четири  глобални центъра за услуги – Индия, Румъния, Мексико и Китай. Компанията прилага интегриран модел, който съвместява успешно работата на регионалните центрове за поддръжка и  глобалните центрове за услуги.

Добър пример е платформата за предоставяне на услуги за управление (Managed Services Delivery Platform) – набор от инструменти за ефективна работа на комуникационните мрежи, която функционира както на местно ниво, така и чрез глобалните центрове. С платформата работят над 22 000 специалисти на Ericsson, базирани в почти 100 държави.

Днес наблюдаваме голям диапазон услуги, които могат да се предоставят дистанционно, с цел намаляване на разходите за клиентите. Прогнозираме, че делът им ще нараства все повече, особено с преминаването към облака", коментира Магнус Мандерсон, ръководител на бизнес звено „Глобални услуги” в Ericsson.

В световен мащаб Ericsson разполага с 50 000 собствени специалисти в сферата на услугите, базирани в 180 държави. От тях 40 000 работят в близост до клиентите, а 10 000 – в регионалните и глобални центрове.

Коментар