Експортен портал ще подпомага българския бизнес

В края на миналата седмица бе даден официален старт на Националния експортен портал. Сайтът е разработен от Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средни предприятия в изпълнение на проект "Насърчаване на интеграцията на българските предприятия", финансиран от ОП "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика".


Трайчо Трайков и Мариана Велкова представиха националния експортен портал

"Стремим се да използваме всички инструменти за подпомагане на бизнеса във външноикономическата му дейност и те да бъдат максимално ефективни и интегрирани", заяви министър Трайчо Трайков. По думите му, порталът е изключително необходим за експортно-ориентираните компании с удобството и бързината за набиране на информация за чуждестранните пазари.

През 2010 г. общият обем на износ от България е в размер на 15 561 млрд. евро, което като процент от брутния вътрешен продукт показва, че страната ни има изключително отворена икономика, коментира министърът. След ръста от 33% през 2010 г., за първите седем месеца на 2011 г. имаме още по-голям ръст, който достига 37%.

"Този инструмент ще позволи на българския бизнес да оптимизира дейността си, да намира конкретни партньори, както и да поставя конкретни запитвания, на които ще бъде даден отговор", каза изпълнителният директор на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средни предприятия Мариана Велкова.

77 фирми са се регистрирали само през първите две седмици от стартирането на портала в онлайн режим. Преобладаващата част от тях са от хранително-вкусовата промишленост, машиностроенето, сектора на търговията и услугите, производството на мебели и фармацията.

Порталът съдържа информация за договорноправни рамки на 23 държави, стокообмен, перспективи за развитие, основни икономически показатели, специфични изисквания към стоките от съответния пазар. Наличен е и фирмен каталог, в който всеки може да представи компанията си, да намери производители, доставчици и дистрибутори, статистика и анализи, да публикува актуални оферти, да потърси партньори в чужбина.

Специално място на портала е отделено на инициативи в страната и чужбина: предстоящи бизнес форуми, информация за 45 панаири и изложения в 18 държави, 11 търговски мисии до края на годината, обучения и семинари и т.н. При конкретни въпроси и нужда от специфична информация, има възможност и за онлайн запитвания.

Регистрацията на фирмите и ползването на информация и консултации през портала е безплатно.

по темата: „Експортен портал ще подпомага българския бизнес”

добавете коментар...

  1. Deyan

    А появи се … 🙂

  2. Deyan

    А да бяхте сложили и връзка към портала , а ?

Коментар