Intel показа редица нови технологии, някои от които все още са в процес на разработка, а други реално използвани, по време на форума Research&Intel Europe в град Лейкслип, Ирландия.
Сред технологиите, които тепърва ще бъдат пуснати в масова употреба, е Realtime DDR3 Programmable Memory Trafic Analyzer. Устройството се инсталира в разширителен слот на компютъра и следи какво натоварване създават различните софтуерни продукти, без по никакъв начин да влияе на работата на системата.
Към момента анализаторът се използва единствено в лабораториите на Intel. Компанията планира да пусне устройството в масова употреба, за да помогне в оптимизирането на софтуерните продукти.
Интерес предизвика и технологията DoF (The Depth of Field) за добавяне на светлинни ефекти (директна и индиректна светлина) в реално време на компютърни изображения с висока резолюция, която намира приложение в компютърните игри.
Intel демонстрира DoF на таблет компютър – устройство, което принципно не е проектирано за ресурсоемки процеси, като за целта бяха използвани възможностите на облачните технологии. Инструментът е използван при създаване на играта Wallenstein и в софтуера за 3D моделиране Maya.
Компанията наблегна и на технологията Retail Lego Augmented Reality Solution, която вече се използва в магазините за лего в цял свят. Тя позволява клиентите да видят на екран в магазина как ще изглежда конструкторът, след като бъде сглобен. Технологията е един от примерите за реалност с виртуални изображения.