ИТ аутсорсингът без ръст тази година

Глобалните разходи на компаниите за ИТ аутсорсинг ще останат непроменени през настоящата година. Не се очаква значителен ръст в близка перспектива, прогнозира в новия си доклад Computer Economics.

През 2009 година организациите, които ползват аутсорсинг услуги, са похарчили 6,1% от своите ИТ бюджети за тази цел. Миналата година разходите са се увеличили до 7,1%, но през 2011-та ще останат на същото ниво.

ОЩE ПО ТЕМАТА
 
Аутсорсингът е сред акцентите на BizTech 2011
Аутсорсингът се развива най-добре у нас
Все повече банки планират аутсорсинг
Облачният компютинг е топ приоритет за 2011 г.
Чака се ръст в облачните аутсорсинг услуги
Аутсорсинг бизнесът у нас генерира 150 млн. евро
Кол центрове пестят 40% от разходите на фирмите

Икономическата криза е способствала ръста на разходите за ИТ аутсорсинг, тъй като шефовете на компании се стремят да намалят максимално броя на служителите и да увеличат своята гъвкавост в работата с персонала. Сега обаче пазарът на ИТ аутсорсинг е в пауза, обусловена от общата неопределеност на разходите за ИТ по целия свят.

Мениджърите на компании очакват признаци за подобряване на икономиката, преди да предприемат стратегически инициативи.

Предимствата на ИТ аутсорсинга се разглеждат основно в четири области – поддръжка на приложения, хостинг на приложения, управление на центрове за данни и мрежови операции, отбелязва Computer Economics.

Продължава ръстът в сегмента на SaaS услугите (софтуер като услуга), който е обусловен от все по-привлекателния хостинг на приложения.

Трите най-популярни аутсорсинг дейности са: интернет услуги и системи за електронна търговия; разработка на приложения; и поддръжка на приложения. Тези три услуги са лидери както по брой на организации, които ги ползват, така и по обем на работата.

С най-голям потенциал за съкращаване на разходи чрез аутсорсинг са службите по поддръжка. 51% от организациите, които изнасят тази дейност навън, признават, че са успели да намалят значително разходите.

ИТ сигурността пък е дейност, която има най-голям потенциал за подобряване на качеството, в резултат на аутсорсинг. На второ място по този показател са услугите за възстановяване на ИТ системи след сериозни сривове и бедствия.

Коментар