Много производители започнаха да пускат телевизори от най-ниския ценови клас, за да стимулират търсенето и увеличат продажбите. Пазарът на течнокристални ТВ е отчайващо слаб през настоящата година, което принуди играчите в сектора да заложат на модели с ниски цени, пише digitimes.com.
Според източници от далекоизточната индустрия, 3D телевизорите ще останат ключова тенденция във високия клас, докато при бюджетните модели пазарът ще се движи от ниски цени и модели със светодиодната подсветка (LED).
За да намалят себестойността на продуктите, производителите на телевизори ще прибегнат до намаляване на максималната яркост на екраните чрез редуциране на броя светодиодни чипове в модулите за подсветка. Подобен ход ще сведе до минимум ценовата разлика между LED и CCFL моделите, която в момента е около 10 долара при 32-инчовите модели и позволява на компаниите активно да развиват линията светодиодни модели.
Според пазарните проучвания, делът на LED телевизорите ще нарасне от 41% сега до 65% през следващата година. Пол Пенг, вицепрезидент на AUO, твърди, че много потребители искат телевизори с по-добри характеристики, без да плащат повече за това. Ето защо няма смисъл от пускане на високотехнологични LED модели и скъпи 3D телевизори, смята той.