Apple превзема корпоративния бастион на RIM

Apple започва да превзема бастиона на RIM – корпоративния сегмент. Поне по един показател платформата iOS изпреварва BlackBerry и това е обемът на мобилния трафик.


iOS устройствата навлизат в корпоративния свят, отнемайки дял от BlackBerry
 

По данни на Check Point, около 30% от ИТ специалистите в компаниите ползват устройства от Apple, 29% – BlackBerry и 21% – Android. Близо 57% от анкетираните работят в компании с над 1000 служители.

Платформата iOS е предпочитана отчасти заради високото ниво на сигурност. Сравнително малко специалисти – 36% от анкетираните смятат епълската платформа за най-уязвима, докато при Android този показател е 43%. Все пак, за най-сигурна се счита BlackBerry – само 22% от анкетираните виждат в платформата на RIM основен източник на заплахи.

Изследването на Check Point показва, че много американски компании вече считат iOS за приемлива бизнес платформа, докато по-рано повсеместно се използваше BlackBerry.

Apple, от своя страна, активно се опитва да наложи iOS в корпорациите, като за целта внедрява поддръжка на Exchange и други технологии, отбелязват експертите от Check Point.

Според информации от последните дни RIM разглежда различни сценарии за по-нататъшна си дейност. В плановете на ръководството влиза и продажба – на цялата компания или на някои нейни подразделения.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА:  
Бизнесът минава от BlackBerry на iPhone  
RIM гасне, съветват я да се продаде  

В момента пазарът оценява RIM на $8,5 млрд., докато ръководството на компанията иска $12-15 млрд., което засега възпрепятства сделките с потенциални купувачи.

През миналата година акциите на RIM поевтиняха със 75% заради фиаското с таблета PlayBook, който не оправда очакванията, и намалялото търсене на смартфони.

От 2007 година насам RIM се управлява от двама директори. Подобна система е популярна в Канада и Великобритания, но не и в САЩ, където е основният пазар за BlackBerry устройствата на RIM.

Един от основните инвеститори в компанията – Jaguar Financial Corp. счита, че RIM трябва да продаде подразделението си за смартфони и да се съсредоточи в предлагането на услуги и монетизиране на патентното портфолио.

Коментар