Google подготвя своя дебют на пазара за таблет компютри. Вече са известни и първи подробности за устройството, което може да предизвика истински фурор, предвид ресурсите на интернет гиганта и успеха на мобилната платформа Android при смартфоните.
Google заяви амбиции да спечели надпреварата при таблетите |
Какво се знае към момента? На първо място това, че Google ще възложи производството на тайванската компания Asus – по същия модел, по който работи със Samsung и HTC в брандирането на смартфони, твърди авторът на сайта Android and Me. Тейлър Уимбърли се е добрал до тази информация от различни източници, а по време на Световния мобилен конгрес в Барселона тя е била потвърдена.
Твърди се също така, че таблетът ще стъпи на четириядрена платформа Nvidia Tegra 3. Устройството ще има 7-инчов екран с резолюция 1280х800, според DisplaySearch. Очаква се да работи под управление на операционна система Android 4.x Ice Cream Sandwich.
Ръководството на Googlе е било силно впечатлено от един таблет на Asus и това вероятно е провокирало решението на компанията да се намеси на този пазар, като предпочете тайванския производител за свой партньор. На изложението за потребителска електроника CES 2012 в Лас Вегас през януари Asus показа 4-ядрения таблет MeMo 370T с цена $249. Google обаче е поставила задача на производителя да намали цената до $199.
Според Уимбърли, подобна цена за таблет е напълно постижима. Вероятно Google иска да конкурира онлайн книжарницата Barnes & Noble, която в момента продава 7-инчов Android за $199, при първоначална цена $250. За да понижат стойността на таблета, Google и Asus планират да намалят вградената памет, като компенсират с място в облачното хранилище Google Drive.
Стъпването на пазара за евтини таблети не е проста задача. В края на миналата година онлайн гигантите Amazon и Barnes&Noble атакуваха сегмента и вече заеха позиции на него. Според анализатор от Macquarie, за двата последни месеца на 2011-та Amazon е продала 5 милиона таблета Kindle Fire. Онлайн търговецът дава само обобщена справка за продажбите на всички устройства с марката Kindle, вкл. е-книги и таблети.
Наскоро шефът на мобилното подразделение на Google Енди Рубин съобщи, че компанията иска да спечели надпреварата при таблетите и вече работи в това направление. През настоящата година Google ще удвои усилията си в тази посока. „Бъдете сигурни, че ще станем победители", заяви Рубин в интервю в The Verge.