Все повече от българските фирми вземат предвид нарастващата важност на социалните бизнес медии при контакти и откриване на нови клиенти. 38% понастоящем поставят социалните медии в своя маркетингов микс, при 31% в предишните три години, сочи проучване на Регус сред 16 000 висши бизнес мениджъри в цял свят.
Установяването на контакти лице в лице продължава да бъде най-добрата практика за нов бизнес, въпреки спада от 11% в сравнение с предходния период.
Въпреки това нарастващата важност на сайтовете за професионално общуване като BranchOut, Viadeo и Xing излиза начело в проучването, което се потвърждава и от нарастващия брой потребители, като напр. за LinkedIn те достигат повече от 135 милиона.
60% от българските респонденти заявяват, че рекламирането онлайн е един от главните канали за откриване на нови клиенти през следващите три години, разкрива още проучването.
На наемането на персонал за продажби с широки контакти (42%) и посещаването на търговски изложения (44%) също се гледа като на важни инструменти за набиране на бъдещи клиенти.
В глобален план, 71% от служителите в малки бизнес предприятия смятат, че установяването на контакти лице в лице ще бъде от основно значение за набиране на клиенти през следващите три години, в сравнение с 61% от работещите в големи предприятия.
Традиционната реклама, директният маркетинг и телемаркетингът печелят по-малко последователи.
“Възходът на социалните мрежи от бизнес медии означава, че в наши дни те са също толкова важен инструмент за намиране на нови клиенти, както и контактите лице в лице”, коментира Андре Шарп, глобален директор продукти и бизнес развитие в Регус.